مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ سه‌شنبه

۱- ۱۲اردیبهشت - سالگرد حماسهٔ درخشان و درس ماندگار در تاریخ معاصر ایران -شهادت ۶۰ تن از فرماندهان و مسئولان و کادرهای مجاهدین در ۱۲ و ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ -در جنگ با خمینی و پاسداران ظلمت و تباهی

در سالگرد حماسه‌ٔ جاودان ۱۲ اردیبهشت، یاد مجاهدان قهرمانی را گرامی می‌داریم که طی یکی از حماسی‌ترین و شورانگیزترین مقاومتهای انقلابی میهنمان در برابر پاسداران ظلمت خمینی با نثار خونشان، یکبار دیگر عمق تعهد مجاهدین خلق را در دفاع از انقلاب و خلق خویش به اثبات رساندند. و فداکاری و پاکبازی عنصر موحد مجاهد خلق را در بحبوبه‌ٔ خیانتها و سست عنصریهای زبونانه‌ٔ مدعیان رنگارنگ مبارزه در برابر دژخیم خون‌آشام جماران با سربلندی تمام به نمایش گذاشتند.

در سال ۱۳۶۱ در چنین روزهایی دژخیمان و سردمداران رژیم خونخوار خمینی پس از مصاحبه‌های تلویزیونی و ابراز ندامت سردمدار یکی از پرمدعاترین جریانهای چپ‌نما و یکی از مراجع حوزه، سر از پا نمی‌شناختند و می‌کوشیدند با تبلیغات فراوان گرد یاس و انفعال و ذلت و تسلیم در جامعه بپراکنند. ناگهان آتش نبرد از پایگاههای مقاومت مجاهدین در چندین نقطه‌ٔ تهران شعله کشید و این بار بیش از ۶۰ تن از فرماندهان، مسئولان و کادرهای سازمان و در رأس همه فرمانده‌ٔ والا مقام، مجاهد شهید محمد ضابطی قهرمانانه با انبوه مزدوران خمینی تا آخرین گلوله و تا آخرین نفس جنگیدند و جز پیکرهای سوخته و متلاشی شده و پایگاههای ویران شده‌ٔ خود، هیچ چیز به دشمن ضدبشری ندادند. ...

۳-۲ تصویرنگاری کانون‌های شورشی

مشهد-بزرگراه میثاق-۱۱ اردیبهشت۱۴۰۳

مشهد- خیابان صبا-۱۱ اردیبهشت۱۴۰۳

بندرعباس-بلوار جمهوری -۱۱ اردیبهشت۱۴۰۳

۳-فعالیت کانون‌های شورشی به‌مناسبت روز کارگر

۴- سـازمان مجاهـدین‌خلـق‌ایـران

گرامیداشت روز جهانی کارگر در ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهایی کارگران و زحمتکشان تنها با سرنگونی رژیم با آتش و قیام امکانپذیر است

کارگران و زحمتکشان،

ارتش بیکاران و گرسنگان،

در شرایطی به استقبال روز جهانی کارگر می‌رویم که رژیم غارتگر آخوندها همه مرزهای چپاول و استثمار کارگران و زحمتکشان را در نوردیده و حتی قانون کار خودش را نیز زیر پا می‌گذارد. در آخرین نمونه، در شب عید نوروز وزیر کار رژیم به‌صورت یک جانبه حداقل دستمزد کارگر در سال ۱۴۰۳ را «ماهانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۸۰ تومان» (کمتر از ۱۱۵ دلار به نرخ روز) اعلام کرد. رقمی که ۴ تا ۵ برابر از سبد معیشتی که «۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان» برای تهران و «۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان» در سطح کشور اعلام شده کمتر است (ستاره صبح ۲۱ اسفند ۱۴۰۲).

این حداقل دستمزد که وضعیت معیشتی کارگران را اسف‌بارتر و سفره آنها را خالی‌تر می‌کند خشم و اعتراض کارگران را برانگیخته است به‌نحوی که رسانه‌های حکومتی نیز اعتراف می‌کنند «خواسته جامعه کارگری، ابطال مصوبه دستمزد است». این تنها یک نمونه از بیشمار ستم و بیدادی است که علیه کارگران و زحمتکشان روا می‌شود. بیکاری گسترده، اخراج از کار، عدم ایمنی محل کار، پرداخت نکردن همین حداقل حقوق، تورم افسارگسیخته، نداشتن سرپناه و. در این شمار است. ستمگری بر زنان کارگر و اخراجی و بیکار به‌ویژه زنانی که سرپرستی خانواده را برعهده دارند، دردناک و مضاعف است.

در طرف مقابل یک اقلیت ناچیز آخوند و پاسدار سرمایه‌دار و آقازاده‌های فاسد با غارت منابع و سرمایه‌های کشور و چپاول دسترنج کارگران و زحمتکشان در ویلاها و آپارتمانهای چند ۱۰ میلیون دلاری با گرانترین خودروهای خارجی و جت‌های شخصی زندگی می‌کنند. در حالی که فرزندان مردم محروم از حداقل امکانات تحصیلی محرومند، هزاران تن از فرزندان مقامات رژیم در کانادا و اروپا و آمریکا تحت عنوان تحصیل به خوشگذرانی مشغولند. یک قلم، حقوق رسمی اعضای مجلس ارتجاع، بیش از ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگران است! اگر رانتها و امتیازهای حکومتی را هم به آن اضافه کنیم سر به فلک می‌کشد. به‌گفته بسیاری از کارشناسان مردم کمتر کشوری به اندازه ایران از اختلاف طبقاتی رنج می‌برند.

کارگران و زحمتکشان؛

خامنه‌ای و پاسداران و قشر غارتگر آخوندهای حاکم برای کارگران، زحمتکشان و خانواده‌های آنها جز گرسنگی و بی‌خانمانی چیزی به ارمغان نیاورده‌اند و تا زمانی که بر سرکار هستند استثمار کارگران، اختلاف طبقاتی، بیکاری و فقر و تورم، تبعیض و ستم بیشتر و بیشتر می‌شود.

تنها راه، سرنگونی رژیم آخوندی با آتش و قیام است.

هم‌چنانکه برادر مجاهد مسعود رجوی گفته است: «مردم ایران می‌خواهند که این یکی شاه‌سلطان‌ولایت (خامنه‌ای) مانند دیکتاتورهای پیشین محمدعلیشاه و رضا شاه و محمدرضا شاه گورش را گم کند».

سازمان مجاهدین خلق ایران ضمن تبریک به‌مناسبت روز جهانی کارگر از عموم هموطنان به‌خصوص جوانان میهن می‌خواهد به هر ترتیب که می‌توانند از اعتراضات و اعتصاب‌های کارگران و زحمتکشان حمایت کنند و شعارهای خود را متوجه عامل اصلی مشکلات جامعه و کارگران سازند که همانا سردمداران رژیم ضدکارگری آخوندها هستند.

سلام بر خلق سلام بر آزادی

سرنگون باد رژیم ضدکارگری آخوندها

درود بر رجوی

سازمان مجاهدین خلق ایران

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵- اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران – کمیسیون زنان

قتل هولناک و تعرضهای پاسداران سپاه خامنه‌ای به نیکا شاه‌کرمی ۱۶ ساله شهید قیام ۱۴۰۱

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران این جنایت علیه بشریت را قویاً محکوم می‌کند.

و خواهان رسیدگی بین‌المللی و نامگذاری سپاه پاسداران رژیم ولایت فقیه است.

طبق اسناد و گزارشهای بی‌بی سی جهانی، ۴ تن از عوامل سپاه خامنه‌ای در دستگیری، تعرض و سپس قتل نیکا شاه‌کرمی ۱۶ ساله از شهیدان قیام ۱۴۰۱ مرتکب اقدامات ضدبشری و جنایت علیه بشریت شده‌اند.

اسناد افشا شده که برای هر انسانی شوکه‌کننده است شامل اسامی نفراتی از یک واحد امنیتی مخفی سپاه پاسداران است که در بازداشت و تعرض و قتل فجیع نیکا دست داشتند. رژیم جنایتکار آخوندی متعاقباً ادعا کرد نیکا شاه‌کرمی خودکشی کرده است.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت این جنایت هولناک و ضدانسانی را قویاً محکوم می‌کند و خواهان رسیدگی بین‌المللی و تسریع در نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران ولایت فقیه است.

خواسته مردم ایران به‌ویژه زنان از گزارشگر ویژه حقوق بشر، گزارشگر خشونت علیه زنان و کمیسیون حقیقت‌یاب شورای حقوق‌بشر رسیدگی فوری به این پرونده، ارجاع آن به دادگاه جنایی بین‌المللی، صدور حکم دستگیری و قرار گرفتن مسئولان و آمران و عاملان جنایت در برابر عدالت و کیفر یکایک آنهاست.

شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶- چهاردهمین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در سه‌شنبه‌های نه به اعدام در زندانهای مختلف هر ۶ ساعت یک نفر در ایران تحت حاکمیت آخوندها حلق‌آویز می‌شود

روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زندانیان در زندانهای اوین (بندزنان، ۴، ۶و۸)، قزلحصار، مرکزی کرج، خرم‌آباد، خوی، نقده، سقز، و مشهد. در اعتراض به اعدامها در ایران برای چهاردهمین هفته اعتصاب کردند.

زندانیان اعتصابی در بیانیه خود تأکید کردند که در ایران تحت حاکمیت آخوندها هر ۶ ساعت یک نفر در حلق‌آویز می‌شود و هر روز احکام ضدبشری اعدام به زنان و مردان آزادیخواه و دیگر جرایم عادی داده می‌شود. زندانیان اعتصابی خطاب به مماشاتگران با رژیم آخوندی یادآوری کردند.

با هر۶ ساعت مماشات شما جان یک جوان ایرانی گرفته می‌شود و از همه وجدانهای بیدار خواستند تا صدای زندانیان در صف اعدام امثال توماج صالحیها و زندانیان اعدامی و خانوادهایشان باشند.

۷- اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران -خامنه‌ای ضحاک برای جلوگیری از سقوط محتوم رژیم با سبعیت مافوق تصور به کشتار و خون‌ریزی شتاب می‌دهد- ۱۴اعدام در دوشنبه و سه‌شنبه، ۴۹ اعدام در۱۱ روز اول اردیبهشت شامل ۱۶ هموطن بلوچ ـ نقض حکم اعدام بابک زنجانی از بزرگترین سارقان حکومتی و فراهم کردن مقدمات آزادی او، در بحبوحه اعدامهای وحشیانه

خامنه‌ای ضحاک برای بقای نظام منحوس ولایت فقیه با قساوت و سبعیت مافوق تصور به اعدام و خون‌ریزی شتاب می‌دهد. طبق گزارشهایی که تا ظهر امروز رسیده، دژخیمان ظرف دیروز و امروز دست کم ۱۴ زندانی را اعدام کرده‌اند. سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت علیرضا سرگلزایی در زندان وکیل‌آباد مشهد و محمود منگلی (گرگیج)، مهدی اشترک، محمد شه‌بخش و یک زندانی دیگر در زندان بیرجند اعدام شدند. ۴ تن از قربانیان از هموطنان بلوچ هستند.

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۶ زندانی در اصفهان و سه زندانی در قائن به‌دار آویخته شدند که اعدام سه تن از آنها در اطلاعیه روز گذشته اعلام شد. محسن کرمی (رخشانی)، حسین شادمان و براهویی که در قائن اعدام شدند از هموطنان بلوچ بودند. یکشنبه ۹ اردیبهشت نیز علاوه بر سه اعدام اعلام شده قبلی، یک هموطن بلوچ به‌نام مهدی بامری را در زندان کهنوج حلق‌آویز کردند.

به این ترتیب در ۱۱ روز اول اردیبهشت دست‌کم ۴۹ زندانی روانه چوبه‌های دار شده‌اند که ۱۶ تن از آنها از هموطنان بلوچ هستند.

در یک تحول دیگر، در حالیکه مردم محروم و ستمدیده در نقاط مختلف ایران به دلایل واهی اعدام می‌شوند یا انگشتان دستشان به‌خاطر سرقت چند گوسفند بیرحمانه قطع می‌شود، امروز قضاییه جلادان اعلام کرد حکم اعدام بابک زنجانی یکی از بزرگترین سارقان و اختلاس‌گران حکومتی در تاریخ ایران، نقض و به۲۰سال حبس تبدیل شد (خبرگزاری میزان- ۱۱ اردیبهشت). وکیل او متعاقباً اعلام کرد با توجه به این‌که بابک زنجانی بیش از ۱۰ سال زندان بوده است، «مطابق قوانین و مقررات امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است». (سایت انتخاب – ۱۱ اردیبهشت).

بابک زنجانی که برای سال‌ها از همدستان سران حکومت بوده است، در جنگ گرگها در درون رژیم در سال ۱۳۹۲ دستگیر و توسط همین قضاییه در سال ۱۳۹۴ به اتهام «افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی با رهبری شبکه سازمان یافته، کلاهبرداری گسترده از چند بانک و وزارت نفت، جعل ۲۴ فقره اسناد بانکی، پولشویی به‌مبلغ ۱ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و نشر اکاذیب» در سال ۱۳۹۴ به اعدام محکوم شده بود.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸- لغو حکم اعدام بابک زنجانی غارتگر میلیاردی وابسته به سپاه و تبدیل آن به ۲۰ سال زندان با موافقت خامنه‌ای

سخنگوی جدید قضاییه جلادان از لغو حکم اعدام بابک زنجانی غارتگر میلیاردی وابسته به سپاه پاسداران و واسطه رژیم برای قاچاق نفت و پولشویی و دور زدن تحریم‌ها در دولتهای مختلف ارتجاع خبر داد و گفت: با توجه به همکاری وی و این‌که او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی و به بازگردانده شد، درخواست عفو توسط دادگستری تهران از اژه‌ای مطرح شد و با تأیید و موافقیت خامنه‌ای حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰سال زندان تبدیل شد.

سخنگوی قضاییه جلادان ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

درخواست عفو محکوم علیه آقای بابک زنجانی توسط دادگستری استان تهران مطرح شد و از ریاست محترم قوه در اجرای درخواست‌نامه صادر درخواست گردید و با تأیید ایشون و موافقت مقام معظم رهبری ایشون حکم اعدامش نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس گردید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی اطلاعیه‌یی در تاریخ ۱۸ دی ۱۳۹۵ درباره کشمکش رؤسای دو قوه مجریه و قضاییه رژیم بر سر دزدیهای حکومتی در پرونده بابک زنجانی اعلام کرده بود: بابک زنجانی واسطه رژیم برای قاچاق نفت و پولشویی و دور زدن تحریم‌ها برای دولتهای مختلف رژیم کار کرده است. او که از هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی جایزه دریافت کرده، در دوره احمدی‌نژاد به‌دلیل نقشش در دور زدن تحریم‌ها توسط آمریکا و اتحادیه اروپا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

در همان زمان کاظم پالیزدار، دبیر ارگان حکومتی موسوم به مبارزه با مفاسد اقتصادی گفته بود: فسادهای اقتصادی بابک زنجانی و دیگران با آگاهی و پشتیبانی عالیترین اعضای دولت احمدی‌نژاد از جمله رئیس کل وقت بانک مرکزی و ۳ وزیر صورت گرفته است. به اسم دور زدن ""تحریم‌ها شرکتهای پوششی تشکیل دادند و منابع هنگفتی در اختیار برخی افراد قرار گرفت و اکنون تمام آنهاً ناپدید و از دسترس خارج شده‌اند.

این در حالی است که رژیم جنایتکار آخوندی قربانیان نظام آخوندی را به جرم دزدیهای ناچیز برای گذران زندی به جوخه‌های اعدام سپرده یا دستان آنها را قطع می‌کند و با صدور احکام اعدام به بهانه‌های آخوند‌ساخته می‌کوشد تا جو رعب و خفقان را برای مقابله با قیام ایجاد کند.

جهانگیر سخنگوی قضاییه جلادان در همین نشست خبری از فشار بر این ارگان در مورد فضحیت پرونده دزدی امام جمعه فاسد خامنه‌ای در تهران و نیز پرونده فساد چای دبش خبر داد....

سخنگوی قضاییه جلادان ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرنگار: در رابطه با پرونده چای دبش و انتقال باغ ازگل دو کارزار با امضا چندین هزار شهروند امضا شده که در اون خواستار ارائه گزارش دقیق شدند اما قوه قضاییه به این کارزارها واکنشی نداشته چرا؟ آیا این قوه در رابطه با پرونده‌های مورد اشاره تحت فشار هستش؟

اصغر جهانگیر: بله خب اینجا شما دو تا سؤال کردید.

یکی‌اش پرونده به‌اصطلاح باغ ازگل در این‌خصوص خدمت شما عرض بکنم که خب در مورد حاج آقای صدیقی باید بگیم که پس از گزارشی که دادند و اظهاراتی که داشتند پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شد افرادی در ارتباط با این پرونده احضار شدند از اونها تحقیقات مقدماتی به‌عمل اومده استعلامات لازم از مراجع ذی‌ربط انجام شده.

در خصوص چای دبش بعضی از افراد در این ارتباط بازداشت شده‌اند … .

۸۶-۹ درصد افزایش بودجه نهاد ریاست‌جمهوری رئیسی جلاد-۶ تریلیون و ۱۱۷ میلیارد تومان برای امسال

نهاد ریاست‌جمهوری دولت رئیسی جلاد بودجه امسال خود را نسبت به سال گذشته ۸۶درصد افزایش داده است.

سایت حکومتی انتخاب نوشت: بودجه نهاد ریاست‌جمهوری برای امسال ۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در حالی سال گذشته ۳ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر رقمی حدود ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۶ درصد به بودجه ریاست‌جمهوری افزوده شده است.

۱۰- شلیک پاسداران خامنه‌ای به کولبران زحمتکش کرد در مرزهای بانه ـ نوسود ـ مریوان ـ طی روزهای شنبه و یکشنبه ـ ۱۲کولبر از جمله دو کولبر ۱۶ساله مجروح شدند

۱۱-تحولات جنگ در منطقه ـ ۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری وفا روز سه‌شنبه خبر داد، حملات هوایی و توپخانه‌ای اسراییل بر سراسر مناطق نوار غزه از شمال تا جنوب شدت گرفته است. علاوه بر بمباران اردوگاه نصیرات، توپخانه اسراییل اردوگاههای بـُریج، المغازی، جبالیا و نواحی مختلف اطراف شهر غزه را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن دهها تن، از جمله ۳ کودک شد.

این حملات در شهرهای‌ خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه نیز ۶ کشته بر جای گذاشت.

خبرگزاری وفا افزود در حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل به غزه ۴۷ فلسطینی کشته و ۶۱ تن مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه را ۳۴ هزار و ۵۳۵ کشته و ۷۷ هزار و ۷۰۴ مجروح اعلام کرد.

اعتراضات دانشجویان به جنگ غزه و در حمایت از مردم فلسطین، در آمریکا، کانادا و اروپا ادامه یافت. دانشگاههای مختلف آمریکا در ایالتهای این کشور صحنه تجمع و تظاهرات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و علیه جنگ در غزه بود.

کاخ‌سفید روز دوشنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد: بایدن امروز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر گفتگو کرد. دو رهبر در مورد توافقی که اکنون برای تضمین آزادی گروگانها و هم‌چنین آتش‌بس فوری و پایدار در غزه روی میز است، بحث کردند. بایدن تأیید کرد آمریکا به همراه مصر و قطر برای تضمین اجرای کامل مفاد آن تلاش خواهند کرد. وی از امیر تمیم خواست تا تمام تلاش خود را برای آزادی گروگانهای حماس به کار گیرد، زیرا این تنها مانع آتش‌بس فوری و کمک به مردم غزه است.آنها هم‌چنین توافق کردند در روزهای آینده به‌طور مستقیم و از طریق تیم های خود هماهنگیهای لازم را به‌عمل آورند.

استفان سـِژورن، وزیر خارجه فرانسه پس از ملاقات با محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، طی پیامی در حساب ایکس خود نوشت: «در دیدار با محمود عباس حمایت فرانسه از دولت فلسطین را اعلام کردم. ما به راه‌حل دو کشوری در کنار هم برای صلح و امنیت فلسطین و اسراییل متعهد هستیم».

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلستان، روز گذشته در اجلاس ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض گفت: «درگیری غزه تا زمانی که همه گروگانهای اسراییلی آزاد نشوند، پاپان نخواهد یافت. وی هم‌چنین گفت: توافق پیشنهاد شده کنونی به حماس شامل آتش‌بس پایدار ۴۰ روزه و آزادی احتمالی هزاران اسیر فلسطینی در ازای آزادی گروگانهای اسراییلی است».

رویترز با انتشار این خبر نوشت: هیأت نمایندگی حماس در مذاکرات آتش‌بس روز دوشنبه برای بررسی توافق پیشنهادی، قاهره را ترک کرد. حماس طی بیانیه‌یی اعلام کرد تضمین آتش‌بس دائمی، سنگ‌بنای اساسی برای حرکت به سمت جزییات مذاکرات و موفقیت توافق با اسراییل است.

به گزارش رویترز هیأت اسراییلی نیز متشکل از مقامات امنیتی آن روز سه‌شنبه برای گفتگو با مقامات مصری وارد این کشور شدند.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در منطقه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد صبح روز دوشنبه نیروهای ارتش آمریکا موفق شدند پهپاد جنگی را که توسط حوثیهای وابسته به رژیم ایران به سمت ناوگان دریایی آمریکا در دریای سرخ پرتاب شده بود، رهگیری و منهدم کنند.

در همین روز سه موشک بالستیک ضدکشتی و سه پهپاد جنگی توسط حوثی‌ها به سمت کشتی تجاری سایکلاد، متعلق به یونان، پرتاب شد. گزارشات اولیه حاکیست این حمله هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته و کشتی یونانی به مسیر خود ادامه داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت هوایی آلمان، لوفت هانزا لغو پروازهای خود به ایران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد. لوفت هانزا علت لغو پروازها را نگرانی امنیتی عنوان کرد.

۱۲- پاسدار وحید مجید سرکرده پلیس فتای نیروی سرکوبگر انتظامی از دستگیری ۱۴۰۰نفر به‌دلیل خرید و فروش اسلحه گرم در فضای مجازی خبر داد.

و گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایتها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند؛ شناسایی شدند.

۱۳- روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت کارگران کاغذ سازی پارس هفت‌تپه برای سیزدهمین روز متوالی در اعتراض به نداشتن امنیت شغل و علیه چپاول و غارتگری رژیم آخوندی مقابل فرمانداری رژیم در شوش تجمع کردند.

هم‌چنین اعتصاب رانندگان کامیون در ایرانشهر در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت هم‌چنان ادامه دارد.

اعتصاب رانندگان ایرانشهر بابت سوخت ماشینهای تریلی و کمپرسی داریم ما ۳۰۰ لیتر، ۲۰۰ لیتر بیشتر شارژ نشده از برج ۱۲ به بعد کل ماشین داران با نبود سوخت مواجه هستند.

طلافروشان بازار تهران و تبریز روزهای یکشنبه و دوشنبه در اعتراض به قانون مالیات مجلس ارتجاع و اخاذی دست به اعتصاب زدند و مغازه‌های خود را باز نکردند.

۱۴- هوای ۲ شهر اهواز و ماهشهر در استان خوزستان روز سه‌شنبه در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزار و ۶۹ نفر به‌علت آلودگی هوا به مراکز درمانی مراجعه کردند. به‌دلیل آلودگی هوا و تداوم گرد و غبار، فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شش شهر خوزستان در روز سه‌شنبه تعطیل اعلام شد

۱۵- رئیس‌جمهور شش کلاسه ارتجاع در سخنرانی خود در روز کارگر با دروغ‌درمانیهای تمسخر انگیز گفت: اشتغال بهبود پیدا کرده و بیکاری کاهش یافته و باعث افتخار است!

وی با بلاهت افزود: اگر عمری باقی بود و سال دیگر آمدم اینجا، می‌گویم مشکل مسکن کارگران با این گام‌هایی که برداشته شد، توانستیم ان‌شاءالله حل کنیم!

جلاد ۶۷ در عین حال به شکست وعده‌های تو خالی خود در زمینه اقتصادی اعتراف کرد و گفت: وضعیت اقتصادی همانند زمان جنگ هشت ساله است.

۱۶- اعضای مجلس ارتجاع در جلسه روز سه‌شنبه خود در جریان مباحث مربوط به بررسی بودجه ۱۴۰۳ به گوشه‌هایی از افلاس مالی و ادعاهای پوچ و رقم‌سازیها در این لایحه اذعان کردند.

آخوند سلیمی، مجلس ارتجاع ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا سلیمی نماینده مجلس: دوستان ببینید این جدول ۲۰ چی هست؟ جدول ۲۰ یک سرابی است که به نظرم دیگر اصلاً جدول ۲۰ جایگاه ندارد به‌دلیل این‌که ما یک آبنبات را از دور نشان نماینده‌ها بدهیم آقا بله شما جاده می‌خواهید بیا اینجا بنویسیم برایت بعداً هم می‌گویند توی جدول هست این عزیز ما هم که تازه آمده مجلس می‌اورد جدول ۲۰ را یک کپی می‌گیرد و می‌برد منطقه‌اش میگه ببینید من جاده فلان را کمربندی فلان را بیمارستان رو اینها را گرفتم ها، می‌دانید نه ۲۳ دارد نه هیچی یک سراب یک واقعاً وعده پوچ دادن چند هزار پروژه روی زمین مانده است هزاران پروژه‌ای که روی زمین مانده از چند ده سال مشکلات از همین جا شروع شد از همین جدول ۲۰ شروع شده خب هر کی بیشتر زور داشت اینجا رفت و عددی را گرفت هر کس هم زور نداشت که به‌اصطلاح اینجا جیبش خالی...

بسطامی، مجلس ارتجاع ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

علی‌اکبر بسطامی نماینده مجلس: . این‌که ما دو روز داریم فیگور خدمت به محرومین می‌گیریم توی کشور رقمش را اعلام بکنید قابلیت پیگیری داشته باشد کلهم اجمعین ۵۰۰ تومان این نامه آقای رئیس جمهور است آقای قالیباف نامه آقای رئیس جمهور به هیأت محترم دولت در برج ۹ سال گذشته اعلام کردند متناسب با نرخ تورم افزایش مستمریها و هزینه‌های جاری محرومین باشد شما نگاه کنید کجا اضافه کردند به این؟، خواهشم این است آقای قالیباف توی همین جلسه اعلام بفرمایید چقدر کمک شده است...

مظفری، مجلس ارتجاع ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

. عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مجلس: همکارانی که در مجلس آینده حضور دارند طبیعتاً مشکلاتی که ممکن است و نه ممکن است قطعاً به‌وجود خواهد آمد قسمت اعظمی از هزینه‌های جاری وزارت نفت خصوصاً در شرکت ملی گاز ایران که با این رقم‌هایی که در این جدول دیده شده قطعاً گاز رسانیها تعطیل خواهد شد قسمت اعظمی از هزینه‌های جاری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی که با این عددهایی که در این جدول دیده شده حداقل حداقل ۲۰ همت کسری دارد قسمتی از هزینه‌های جاری شرکت ملی نفت ایران که پیش‌بینی حداقل ۴۰ همت کسری دارد ما وقتی نتوانیم در زیرساختهای نفت هزینه کنیم سرمایه‌گذاری کنیم تولیدی نمی‌توانیم داشته باشیم....

لطفی، مجلس ارتجاع ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

حسن لطفی نماینده مجلس: ما الآن تو شهرستانها می‌بینیم پروژه‌هایی هستند که بیش از ۵۰ درصد بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند عملاً آمده بودجه‌هایی در نظر گرفته شده که حتی هزینه پیمانکارش را نمی‌دهد هزینه کارگرش را نمی‌دهد و غیرقابل دسترسی هم هست کسانی که در وزارتخانه‌ها ارتباط دارند و می‌توانند برای پروژه‌هایشان اعتبار بیشتری بگیرند کسانی که رابطه ندارند ارتباطی با دستگاه اجرایی ندارند نمی‌توانند برای پروژه‌هایشان اعتبار بگیرند....

لطفا به اشتراک بگذارید: