در جلسه شورای امنیت نمایندگان تعدادی از کشورها انتقال غیرقانونی سلاح توسط رژیم آخوندی و استفاده از پهپاد برای کشتار غیرنظامیان را محکوم کردند

 

نمایندگان تعدادی از کشورها در جلسه شورای امنیت انتقال غیرقانونی سلاح توسط رژیم آخوندی و استفاده از پهپاد برای کشتار غیرنظامیان را محکوم کردند.

نماینده کشور فرانسه در اجلاس مناظره باز شورای امنیت که پیرامون کنترل تسلیحاتی برگزار شد گفت:

روسیه ماههاست که مشغول بمباران غیرنظامیان و زیرساختها در اوکراین در نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی است. و از آنجا که دخایر تسلیحاتی آن رو به اتمام است، برای ادامه این جنگ مشخص شده که از پهپادهای جنگی رژیم ایران استفاده می‌کند.

نماینده آ‌لبانی نیز طی سخنانی در این باره گفت: متأسفانه شاهد روند نگران‌کننده‌ای هستیم که تعدادی از کشورها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

یکی از نگران‌کننده‌ترین نمونه‌ها، سیاستهای رژیم ایران است که با اقدامات خود و انتقال غیرقانونی تسلیحات به نیروهای نیابتی‌اش در منطقه و سایر کشورها به‌دنبال تضعیف صلح و امنیت جهانی است.

نماینده آمریکا نیز گفت: رژیم ایران هم‌چنان به ارسال پهپادها را به روسیه ادامه می‌دهد، این واقعیتی است که وزیر خارجه رژیم ایران در بیانیه‌های علنی روز ۵نوامبر به آن اذعان کرد.

روسیه از این پهپادها برای حمله به زیرساختهای غیرنظامی اوکراین استفاده می‌کند. بگذارید به صراحت بگویم: قطعنامه ۲۲۳۱ همه کشورها را از انتقال این نوع پهپادها از رژیم ایران ممنوع می‌کند.

خانم شینو میتسوکو SHINO Mitsuko، معاون نماینده دائم ژاپن در سازمان ملل نیز در این اجلاس گفت: نگرانی‌های فزاینده‌یی در مورد انتقال تسلیحات رژیمهای ایران و کره شمالی به روسیه وجود دارد که نقض قطعنامه‌های ذیربط شورای امنیت است.

انتقال سلاح برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت غیرقانونی است و هرگز نباید آن را تحمل کرد.

شورای امنیت باید تضمین کند که این قطعنامه‌ها، از تلاش‌ها برای تحقیق و شفاف‌سازی در مورد آنها حمایت کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: